در این رویداد که در تاریخ 16 تا 18 مهرماه در هتل استقلال برگزار شد، شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری هزار و یک گشت پاسارگاد بهعنوان یکی از برندهای پیشرو گردشگری در کنار مجموعهای از برندهای خلاق و اصیل حوزه “سبک زندگی” حضور پیدا کرد.
هدف شرکت هزار و یک گشت پاسارگاد در این رویداد که با نام «حس پارسی» نیز شناخته میشود، معرفی تورهای آینده با تمرکز بر مفهوم سفر تجربهگرا به دوستداران گردشگری بود. تورهایی که علاوه بر بازدید از مکانها، به خلق حس و خاطره میپردازند. غرفه پاسارگاد با الهام از معماری بزرگ طاق کسری (ایوان مدائن) طراحی شد و با اجرای ویدیو مپینگ به بازدیدکنندگان حس معماری با شکوه دوران ساسانی را منتقل کرد.
طاق کسری؛ نماد معماری ساسانی و میراث ملی ایران
کانسپت رویداد حس ایران، بازنمایی شکوه دوران ساسانی به بیانی مدرن بود. طاق کسری، یا همان ایوان مدائن، یکی از شکوهمندترین بناهای دوره ساسانی است که در نزدیکی بغداد قرار دارد و قدمت آن به اوایل سدهی اول میلادی بازمیگردد. این ایوان با طاقی بزرگ، نمای آجری و مهندسی بینقص، یکی از شاهکارهای معماری ایرانی در دوران ساسانی محسوب میشود. حفظ و نگهداری طاق کسری نه تنها به معنای محافظت از این بنای تاریخی، بلکه به عنوان پاسداری از بخشی از هویت معماری ایران باستان است.
طراحی رویداد با رنگِ زرشکی، طاق و ستونهای بلند
از المانهای بصری برجسته غرفهها در رویداد حس ایران میتوان به طاقهای بلند و رنگ زرشکی اشاره کرد. رنگی که در دوران ساسانی نمادی از شکوه پادشاهان و قدرت و جلال آنان به شمار میرفت. این رنگ در ترکیب با المانهای معماری طاق کسری و استفاده هوشمندانه از ستونهای موجود در سالن نمایشگاه، ساختاری منسجم و چشمنواز به غرفهها بخشیده بود.

فضای دیدار و تعامل با مسافران و پرسونال برندینگ
رویداد «حس پارسی» فرصتی فراهم کرد تا مخاطبان وفادار و همسفران پیشین که تا کنون فقط از طریق تماس تلفنی یا ارتباط مجازی با ما در ارتباط بودند، یکدیگر را در فضایی متفاوت و صمیمی ملاقات کنند. همچنین کلیه همکاران شرکت خدمات مسافرتی هوایی و گردشگری هزار و یک گشت پاسارگاد، توانستند رو در رو با مسافران گفتگو کنند، تجربیات سفرهای پیشین را بشنوند و ارتباطی چهره به چهره با ایشان برقرار کنند. این تعامل عمیق، بخشی از تلاش ما در پرسونال برندینگ است که نشان میدهد پشتِ هر برند، چهرهای انسانی و متعهد وجود دارد.

شهر فرنگ در کنار تجربه واقعیت مجازی (VR)
در کنار دیگر فعالیتهای غرفه، قرار گیری «شهر فرنگ» بهعنوان المانی نوستالژیک و فرهنگی بود که هر دریچه از آن سفری را روایت میکرد که این اقدام بسیار مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت. شهر فرنگ روشی برای نمایش تصاویر و تجربیات بومی از مسیرهای ایرانگردی را فراهم کرد. همزمان، فناوری واقعیت مجازی VR بهعنوان ابزاری نوآورانه در غرفه بهکار گرفته شد تا بازدیدکنندگان پیش از سفر بتوانند بهصورت مجازی در مقصد حضور یابند و تجربهای نزدیک به واقعیت از تورهای ما داشته باشند. این تجربه باعث افزایش اشتیاق، آشنایی و احساس اعتماد به سفرهای آینده میشود.


کمپین «هزار و یک ایران بان» و مسئولیت اجتماعی گردشگری
در این رویداد، کمپین هزار و یک ایران بان حضوری فعال داشت که تمرکز آن، برقراری ارتباط با افرادی بود که در زمینه حفظ محیط زیست، کاهش مصرف انرژی و رفتار پایدار فعالیت دارند. فعالیتهایی مانند پخش سیگاروس در محوطه بیرونی نمایشگاه و جذب افراد و کسبوکارهای مرتبط برای شرکت در کنفرانس بزرگ محیط زیستی، همگی نشانگر تعهد ما به گردشگری سبز و مسئولیت اجتماعی است. چنین برنامههایی گرچه کوچک به نظر میرسند، پیام بزرگی به بازدیدکنندگان میدهند: سفر باید همراه خرد و احترام به زمین باشد.
ایجاد فرصت سفر، برای چهار نفر به چهار مقصد جذاب
هدیه دادن آئین پر مهر ایرانیان است و برای ما که تجربه سفر را برای مخاطبانمان ایجاد میکنیم چه هدیهای جذابتر از فراهم کردن فرصت سفر به واسطه قرعهکشی. تجربهای پرهیجان که میان ما و مخاطبانمان پلی از احساس و مشارکت میسازد. همین انگیزه، ما را بر آن داشت تا در رویداد حس ایران با برگزاری مراسم قرعهکشی، لحظاتی پرشور را رقم بزنیم. در این بخش از رویداد، چهار سفر ویژه داخلی و خارجی معرفی شد:
سفر به چابهار، برداشت چای در شمال ایران، تماشای مسابقات فرمول یک قطر و شکار شفق قطبی در قطب شمال

چهارمین «حس ایران» ؛ نقطه عطفی در روایت فرهنگی
این دوره از رویداد حس ایران که با نام حس پارسی نیز شناخته شدهاست، چهارمین دوره است که با مدیریت و ابتکار خانم سیما اهوز برگزار میشود.
دورههای پیشین در مکانهایی چون کاخ نیاوران تهران، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد و دبی با رویکرد ترکیب هنر، طراحی، فرهنگ و برندینگ ایرانمحور اجرا شدهاند. رویداد «حس ایران» زمینهای فراهم میکند تا برندهای فعال در حوزه «سبک زندگی» دست در دست هم، روایت تازهای از هویت ایرانی ارائه دهند و مردم را با برندهای خلاق و اصیل که در کشور عزیزمان ایران فعالیت میکنند، بیشتر آشنا کنند.
شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری هزار و یک گشت پاسارگاد با حضور در رویداد حس ایران سهمی در ترویج فرهنگ سفر تجربهگرا در ایران ایفا کرد. این مشارکت، نمادی از تعهد مجموعه به ارتقای کیفیت خدمات گردشگری، تقویت ارتباط با مسافران و معرفی ظرفیتهای کمنظیر ایران در عرصه سفرهای داخلی و همچنین معرفی سفرهای خاص بینالمللی است. هزار و یک گشت پاسارگاد همچنان با رویکردی تجربهگرا و در جهت استانداردهای جهانی، در مسیر خلق سفرهایی متفاوت و الهامبخش گام برمیدارد.


